zeama cea de toate zilele

Pentru noi zemoasele sunt un fel de „comfort food”, ne duc cu gândul acasă, ne strâng în jurul mesei și ne aduc bucurie povestind în fața unei farfurii. Am strâns la un loc cele mai iubite supe ori ciorbe la noi de acasă:

  1. supă de pui – „mami, e gata supica?” – astea sunt primele cuvinte ale băieților mei după ce se trezesc la amiază. Laura Laurențiu îmi e tare aproape de suflet cu rețetele ei ca la mama acasă;
  2. supă de curcan – cred că e una dintre cele mai ieftine variante de supe din rețetarul familiei noastre;
  3. supă de roșii – era prima alegere în zilele studenției, gătită cu bulion de la mama. Ar mai fi o variantă de supă cremă, cea a Iuliei.
  4. supă de conopidă – noi gătim o variantă mai simplă, dar pentru ceva mai elaborat și de departe cu un gust mai deosebit, recomand rețeta Ioanei;
  5. supă de chimen – o rețetă cu gust de copilărie 🙂 ; pentru varianta cu ou recomand rețeta Dianei;
  6. supă de gulii – eu prefer să dau gulia pe răzătoare, așa le place mai mult copiilor;
  7. supă cremă de dovleac – o supă care aduce toamna;
  8. supă foarte ieftină – rețeta unuia dintre cei mai iubiți bucătari;
  9. supă de mazăre cu găluște – cu mazăre proaspătă sau congelată, la fel de gustoasă;
  10. supă clară de vită – o rețetă de dat mai departe;
  11. supă rece gazpacho – varianta propusă de Jamila;
  12. ciorbă ardelenească de varză – cum altfel decât gătită de o ardeleancă 🙂
  13. ciorbă de salată – de data aceasta după rețeta unui arădean de-al nostru;
  14. ciorbă de fasole uscată – eu am gătit-o prima dată după îndrumările Teodorei, cu mențiunea că noi o preferăm cu afumătură;
  15. ciorbă falsă de burtă – o descoperire uluitoare pentru noi, mulțumiri și pe această cale Laurei 🙂
  16. ciorbă de burtă – pentru variantă lungă ca să zic așa sunt de un real folos explicațiile Laurei, eu însă în general am luat burtă prefiartă;
  17. ciorbă de fasole verde – o bunătate de ciorbă pentru tot anul, mai ales dacă avem grijă din timp să punem la borcan fasole verde;
  18. ciorbă de cartofi – tot ardelenească, că ăsta e gustul nostru de acasă 🙂
  19. corn chowder – o descoperire recentă pentru noi, de o savoare deosebită;
  20. gulaș – un fel de tocană mai degrabă, dar noi tot la zemoase o încadrăm;
  21. ciorbă de pui a la grec – o ciorbă de zile mari;
  22. ciorbă de pui cu legume – în puțin mai mult de jumătate de oră avem o bunătate de zeamă în farfurie;
  23. ciorbă de perișoare – ușor acrișoară, cu multă verdeață și servită cu puțină smântână. Cine mai dorește, cine mai poftește? 🙂
  24. ciorbă de dovlecei – nu doar ieftină, ci și tare bună această ciorbă;
  25. minestrone – o simfonie de gusturi ca s-o citez pe Laura;
  26. ciorbă de miel – dacă în copilărie nu prea mă tenta să o gust, astăzi pot spune că e una dintre preferatele mele;
  27. ciorbă rădăuțeană și o poveste în fața unei străchini;
  28. ciorbă de măcriș – o ciorbă care aduce primăvara;
  29. ciorbă de văcuță – poate una dintre cele mai iubite ciorbe la noi la români;
  30. ciorbă de porc ardelenească – acrișoară, cu tarhon și smântână;
  31. ramen – „un simbol și o poveste, un zâmbet uman, ușor trist, încurajator în același timp, o trăsătură de penel în istoria omului, menită să ne amintească faptul că suntem, dintr-un punct de vedere fundamental, la fel. Ne oprim toți din munca noastră, atât cât ne e pe potriva vârstei și sănătății, în intimitatea care se naște între noi și un bol de supă hrănitoare și miraculos tămăduitoare.”

S-aveți poftă!

2 gânduri despre “zeama cea de toate zilele

  1. si eu sunt ciorbareasa. Ca o moldovianca ce sunt, consumam mai mult acrituri (cum nu am bors, folosesc lamaie).
    Ce am in plus e borsul de legume ( orice legume sunt de sezon, se consuma calda, race, cu smantana sau nu, cu iaurt sau nu, e minunata). Si borsul de sfecla rosie. Zau ca merita sa ii dai o sansa… o bomba de culoare si minerale.

    Apreciază

  2. Sfecla roșie mi-o place tare mult murată, dar parcă borșul nu îmi vine să îl mănânc. Chiar zilele trecute am avut ocazia să gust, dar nu mă îndemnam nicicum 🙂 poate ar trebui să îi dau o șansă… că tot veni vorba de gustat noutăți, pe juniorul nostru l-am convins să mănânce măsline că sunt negre ca și Cola 🙂 culmea e că a funcționat în cazul lui 🙂

    Apreciază

Lasă un răspuns

