Când ieftin înseamnă scump

Că zilele trec repede se vede și pe haine, la mărimea lor mă refer 🙂 e nevoie să intru iar în procesul de sortare, pus deoparte, văzut ce lipsește din garderoba copiilor. Și pentru a nu știu câta oară îmi dau seama că cele câteva cumpărături impulsive pe care le-am făcut pentru ei (le număr pe degete) au fost neinspirate. În primăvara ce a trecut, parcă, s-a deschis un magazin nou cu îmbrăcăminte și încălțăminte în Arad, care e veșnic plin de cumpărători, în special părinți. Pentru că un pantalon în plus de trening nu strică niciodată în cazul năzdrăvanilor noștri, am zis să iau unul pentru fiul cel mare. După prima spălare, parcă s-au lărgit. După mai bine de o săptămână, fugind prin curte s-a împiedicat, așa că s-a ales cu o gaură cât pumnul în zona genunchiului. Mi-am promis atunci să revin la vechile obiceiuri: mai bine trei perechi, dar bune, decât mai multe perechi ieftine, dar pe care să fie nevoie să le înlocuiesc tot des.

În ce privește încălțămintea e de aplicat același principiu: mai bine dăm un ban în plus pe calitate, decât ceva luat în grabă, că și așa e doar pentru un sezon. Avem de exemplu o pereche de ghete noi care au fost purtate acum trei ierni de băiatul cel mare, iarna trecută de cel mic și sunt într-o stare atât de bună încât ar mai putea fi purtate un sezon. De magazinul respectiv am aflat de la medicul ortoped la care am mers pentru controlul la șold. El ne spunea că a auzit numai de bine de la alți părinți. Am mers atunci pe mâna lui și nu am fost deloc dezamăgiți.

Încă un lucru aș dori însă să mai subliniez. O metodă de economisire ar putea fi achiziționarea hainelor ori a articolelor de încălțăminte pentru copii la mâna a doua. Cred că cel mai mult am dat pe o jachetă Next purtată doar de trei ori 50 lei. A fost purtată doi ani de băiatul nostru și e încă  în stare foarte bună așa că va fi purtată de cel mic la iarnă. De cele mai multe ori însă hainele de copii variază ca preț între 5 și 10 lei, în Obor poate și mai ieftin. La fel am putea economisi făcând achiziții extrasezon.

Zi frumoasă la toată lumea!

5 gânduri despre “Când ieftin înseamnă scump

  1. Concluziile tale sunt sanatoase si bune 🙂 si le aplic si eu.
    Eu iau si la mana a2a. Si vand la mana 2a. Ok, dupa fiica mea nu mai raman multe 😀 😀 ca rupe in genunchi, dar unele rochii de sezon scurt nu le-a purtat …deci le-am dat cu pret simbolic, pt loc in dulap si sperand ca alti copii se vor bucura de ele.

    La incaltaminte …ai ai ai 🙂 . Si am doar o fata 😉

    Apreciat de 1 persoană

    1. 🙂 știu cum e cu fetele de la surorile mele 🙂 dar au ele farmecul lor de mici 🙂 noi aproape numai second luăm. Până și soțul meu care l-a început nu era foarte încântat, are acum toate cămășile luate la mâna a doua. Toate una și una 🙂 toți colegii îl întrebau de unde le are, din ce țară. De vândut nu am vândut nimic, în general, fie am dat la surori ori verișoare cu copii mai mici ori la o fundație.

      Apreciat de 1 persoană

  2. hainute pentru copii am primit, am daruit mereu pe ale noastre, iar de cumparat cumparam de obicei noi, dar nu neaparat din magazin intotdeauna, ci mai mergem prin diverse piete. La noi exista o piata de weekend unde se aduc multe haine la preturi foarte mici din multe tari ale Europei si, cu multa rabdare, iti poti gasi lucruri deosebite.
    Incaltaminte luam nou si de calitate pentru ca fiecare copil isi formeaza mersul sau si e mai bine sa fie papucul nepurtat.

    Apreciat de 2 persoane

  3. Cristina Dragomir

    eu, daca as avea u copil, nu m-as sfii sa ii cumpar si haine second hand, cu conditia sa le aleg eu insami din magazinele fizice, sa vad ce iau. Se spala bine si aia e. Si pentru noi mai cumpar din SH. Nu sunt genul care sa vrea doar haine noi de la mall.

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

